Monday, February 7, 2011

HARI INI SELESEMA CIKGU....

Hari ini hari apa murid-murid ???

Maka jawablah murid itu...

Hari ini hari Isnin Cikgu...

Kenapa mata mu merah menyala duhai anak?

Mata ku menyala kerana aku selsema cikgu..

SELSEMA???

Mengapa dikau SELSEMA???

Waduh... Cikgu ini banyak pula bertanya...

Apa harus aku katakan?

Aku selsema sebab cuaca...

Atau Maybe Aku rindukan seseorang itu...

Hari ini hari bekerja...

Aku bekerja dengan sungguh-sungguhnya...

Boss daku tidak lagi pulang...

Aku amat merinduinya...

Ramai kawan-kawan yang lain bertanya akan dirinya (Itu la boss aku)

Kalau aku tak datang kerja tiada satu manusia pun cari aku...

Adakan itu tandanya aku tidak penting di dunia kerjaya ini?

Owh no.... No... No....

Nahi...Nahi....

Tidak....

Aku juga penting dalam sociaty ini...

Aku jua penting dalam organisasi ini...

Ahaks... Hahahaha.... Aku tergelak keseorangan...

Saje nk membujuk diri sendiri yang jauh nan lara...

Tiada Siapa yang tahu...

Tiada siapa yang mengerti...

Aku Selsema...

Jantung ku berdetak laju....

Aku perlu kan Oksigen...

Hidung tersumbat.... Jadi makanya bagaimana aku nak bernafas ni....

Sekarang baru la aku mengerti Betapa Indahnya Kebebasan Hidup dalam Bernafas ni...

Kalau tak dapat bernafas... alamat.... kelam la hari ku....

Yang aku sangat pelik... mengapa aku jadi begitu puitis sangat hari ini..

Tiada siapa tahu apa yang terpendam...

Apa yang terbenak di dalam sanubari ku...

Aku adalah aku...

Hari ini aku selsema...

Aku harap hari esok aku kan pulih semula cikgu...

Tadi ada cerita pasal cikgu kan?

Hahahaha.... Cikgu itu tidak wujud pun kengkawan...

Aku saje nak tambah perisa manis di dalam blog ini...

Sebelum aku merapu rapik... jadi macam nanyang rapik...

Baik aku naik rapid KL g hospital...

Aiyark......

Aduih... adiosss....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...