Monday, November 1, 2010

TIRED WEEK






Sibuk. . . . Sibuk. . . Sibuk. . .


Bz. . . Bz. . . Bz. . .


aL- kesah.... last week punye la bz...caca marba jadinya....

Masuk office baru.... mcm ade je tak kene....

saya harus buat bagaimana lagi....

waduh. . . waduh. . . pusing kepala ku.....

Minggu lepas aku bizi gile....


keje pukul 8.00pagi sampailah pukul 7 malam... tu paling awal aku balik tuh....

then blik umah mandi, makan sume lah...g lak library wat assignment....

nk khabaq ni... tp jgn kasi tau sapa-sapa noooooo.....

kalut jadinye bile assigment tak siap...

dahla sumer assignment nk kene submit...

lecturer pulak tak main dh skng binding2 wat lubang tepi tuh...nk gak assigment siap jilid macam buku gitu. Satu keje la pulak lagi nk design cover depan n belakang. waduh......

antara ahli bergaduh...aku gak tempat dowang sume nk call dan ngadu....

tapi ape yg harus aku buat... aku malas nk layan dah...pada aku janji assigment siap...

tu yang PENTING ok....!!!!
Nak dijadikan satu cerita lagi....kt office baru aku this week ade event.... staff sikit...ramai yg tak de kt sebab ape?
waduh.... semua ade yang baru lepas bersalin, ade yg sakit mata...mata aku pun asyik terkenyit je dari tadi ni kenapa...waduh... then ade yg pindah tempat lain....
nk dijadikan cerita aku tak tau pun ade satu meeting ni cancel.... sedey la weh.... mentang2 aku orang baru....tak de sape pun inform kat aku.... boss aku tak de lagi.... so ade la officer yg tanggung seketika.... abeh.....abeh..... mampoih la aku....
office tu wife die pun baru bersalin tapi datang office gak....aku memang tak faham....macam2 kes jadi... then office tu terpaksa datang office untuk attend meeting tu...
then so suddenly die dapat tau meeting tu cancel....
wahhhhhhhhhhhh......ape lagi...abeh 1 bangunan die duk carik aku....mane aku nk sorok babe???!! die call aku.... cakap...
" Di mana kamu...!!!!! Kamu tengah buat ape!!!!
berderau jantung aku seyh.....akupun jawabla....
"Saya tengah tlg dowang wat invitation card ni"
Boss tu pun mengamuk....
"Meeting petang ni ade tak???!!!"
aku pun menjawab....
"Erm so far rasenye ade...tp kalau tukar saya tidak tahu la..pulak boss"
die penuh keberangan bos itu pun berkata
"Kamu tahu tak arini meeting telah ditunda???!!! Kenapa tidak maklum pada saya??? Kamu dah bazirkan masa saya....kamu tahu tak tuh????!!!! Kamu kene sms or call bg maklumkan pada saya... ITU KEJE KAMU UNTUK TAU MEETING ITU ADE ATAU TIDAK.... ITU BUKAN KEJE SAYA KAMU PAHAM TAK SEMUA TUH???"
tUHan je tau....aku sabar jela...
dahla macam tu...aku takut tengok muke boss aku tu...dh merah dah...aku pun terpaksalah buat muka seposen.... muke aku mmg dh pucat macam orang sebulan tak makan....
boss tu pun kate balik kat aku....
"I DONT WANT THIS HAPPEN ANYMORE. U MUST MAKE SURE ALL ARE DONE. THATS YOUR JOB NOT ME RIGHT.. DID U UNDERSTAND????"
aku dengan tergagapnye menjawab...
"baiklah boss... saya minta maaf"
"NOW U CAN GET OUT"
pergh....!!! aku rase berderau and macam kene halau seyh.....
aku tak sanggup lagi...aku pun g lah lari tempat yg tak der orang....
air mata ni dah mula mengalir....
aku pun duk la siasat....urusetia tu bgtau sume officer pagi tu yg meeting cancel by sms....ape yg buat aku bengang ....!!!! rupenye urusetia meeting tuh lupe nk bgtau aku and reason die jugak die terlupa nk sms boss aku....!!!
GERAM SIOT!!!! yang teruk nk mampos aku kene marah sampai 1 level dengar......
SABAR Y-NOT .......
SABAR JELA......
ni bukan tired week yakni minggu yang buzy lagi tapi dh jadi minggu paling BENGANG.....
that all from now....
from aku,
Y-NOT
insan yang tidak berdosa dan yang telah dimarahi bosss.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...