Thursday, February 24, 2011

GERIMIS HUJAN LEBATNYA MENJADI AIR PASANG

Whats are the story for today...http://www.emocutez.com



Well let see... after getting back to work... i'm really busy.....



Right now my boss going for meeting at New York and London for 2 weeks....



What should i say????



YAAA BEEEE DAAAHHHH BEEE DUUUU.....!!!!!http://www.emocutez.com



hOREEEEYYY....!!!!!


bUT I'M Some kinda missing my boss...



Lets straight to our main topik for today ok children....????



Hahahaha.... Well the story begin like this....



Date : 24 Februari 2011

http://www.emocutez.com

Me myself were going to Hospital Besar Kuala Lumpur or should we call the shortform for that place was HBKL....



Early morning i'm going to the Hospital with my baby....



Opssss who's baby?http://www.emocutez.com



OMG....!!!!!!



Oh My God....



I'm still virgin and dont have any baby or children okies....



Well... when arrived there.... i can see... such really many patient there....



Well... first come will be the first serve right?



S.T.O.P.



S.T.O.P



wHY today i'm writing my blog with an english writting?



Hahahahah.... looks like a little bit POYO right..



Jeng...Jeng...Jeng... Back to malay please....



Woookey.....!!!!!



Kemudian berjumpe lah aku dengan doktor setelah 2 weeks keluar dari wad hospital itu...



" Tekanan darah kamu masih rendah.... Badan kamu kekurangan darah...."



Pergh..... tersentap aku mendengar kata doktor.....http://www.emocutez.com



" Tapi saya rasa ok je doc..... "



" Penah tak kamu rase pening kepala dan ape-ape feeling?"



" So far saya rase ok je... cume sometime saya berpeluh dan sejuk tanpa sebab...."



kemudian aku menambah.....



" Saya kadang2 nampak bile buka jer mata ni saya nampak macam ade bintik-bintik dihadapan saya...."



Doktor pun mencelah....



"Tahukah mengapa kamu jadi begitu? Cuba kamu lihat... seperti rekod doctor terdahulu.... sebelum ini kamu di masukkan ke dalam ICU..... Kesihatan kamu mmg pada tahap yang merbahaya.... kamu seharusnya sedar semua ini"



"Tapi doktor.... saya rasa ok je...."



"Memang kamu rasakan ok...tapi lama kelamaan organ dalaman kamu boleh rosak... yang akan menyebabkan badan kamu rosak dan lemah sentiasa..."



"Erm......"



" Adik masih muda... adik kene jaga diri adik...saya akan bagi ubat pada kamu...makan ubat ini sehingga habis...."



"Kene makan ubat lagi ke??"



"YUp.... sudah tentu....badan kamu masih lemah dan perlukan tenaga...dengan keadaan kamu sekarang...tekanan sangat rendah dan kurang darah...bila2 masa saja kamu boleh pengsan dan rebah tengah jalan...ini sangat merbahaya. Kamu kene sentiasa makan....makan dengan banyak bagi menampung tekanan dan kekurangan darah dlm badan...ok?"



Hatiku sayu dan tahla...macam-macam aku rasakan....dahla kene makan ubat lagi... sikit2 ubat...ubat...ubat... arghhhhh bosannyer..... dah tu kene paksa makan banyak2 lagi....



dalam keadaan terpaksa aku pun menjawab pada doctor....sambil menganggukkan kepala...



"Baiklah doktor nampaknya saya tiada pilihan lain...."



"Ok... ini semua untuk kebaikan diri kamu juga k adik....."



"Ok.. terima kasih doktor...." Sambil diri ku tersenyum paksa....



Sejurus selepas itu aku kembali pulang ke rumah berehat seketika...



Petang itu selepas waktu rehat aku pun kembali untuk bekerja dengan menaiki scooter kesayangan ku.....



Setengah perjalanan.... BANG..........BING..........BUNG...........



aduh..... Gerimis menimpa diri ku.....http://www.emocutez.com



Kian lama.... gerimis hujan tersebut menjadi hujan yang selebat...lebatnya....



Aduh.... Aku tak bawa baju hujan.... maka alkisahnya.... aku pun main redah jela....



Dah alang-alang basah.... biar basah terus kan... Hahahahahahah.....



Aku lihat.... dari gerimis yang titis titisan air menjadi lebat.... yang kemudiannya menjadi air pasang.... maka sama lah boleh di ertikan dengan....



" GERIMIS HUJAN LEBATNYA MENJADI AIR PASANG...."



Jauh dari sudut hatiku.... berkata....http://www.emocutez.com



Dari kecilnya titisan air gerimis menjadi hujan.... maybe... dari kecil dari tiada penyakit... mendapat penyakit baru... Kemudian hujan itu turun menjadi air pasang.... Maybe dari penyakit yang ada itu sama ada boleh dicegah ataupun mmg ditakdirkan untuk kita mendapat serta melaluinya.... Air pasang... Tapi kiranya air pasang... mampukah diri aku melaluinya? aku tidak pandai berenang... aku juga tidak pandai dalam pelbagai perkara... Jauh sudut naluri ku berbisik kecil.... Adakah aku akan lemas dalam air pasang kehidupanku sendiri??? Tiada siapa tahu...

Aku terus dan terus melihat hujan nan makin lebat turun jatuh menyembah bumi ciptaan Tuhan disebalik jendela tingkap pejabat.....

Biar lah.... Biar lah.... ia terus menjadi tanda tanya dalam sanubari ku....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...